نماد سایت سید علی احمدی

اریک ریز: خالق نوپای ناب ( The Lean Startup )

اریک ریز

اریک ریز: خالق نوپای ناب ( The Lean Startup )

اریک ریز کیست؟( Eric Ries)

اریک ریز را می توان به عنوان یکی از ستون های مهم شناسایی مفهوم استارت آپ در دنیا نام برد، وی کارآفرینی موفق و خالق متدلوژی نوپای ناب است، که این روزها تبدیل به یک جنبش در کسب و کارها شده است و مورد توجه صاحبان کسب و کار در تمام جهان قرار گرفته است. کتاب نوپای ناب ( The Lean Startup )او یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز، با بیش از یک میلیون فروش بوده است و به بیش از سی زبان در سراسر جهان ترجمه شده است.  متدلوژی نوپای ناب یا لین استارتاپ، الهام بخش او در مدیریت و پیشبرد ال.تی.اس.ای ( LTSE ) و دو کتاب دیگر او، راهنمای رهبری ( The Leader’s Guide ) و مسیر استارتاپ ( The Startup Way ) بوده است.

زندگی اریک ریز

زندگی نامه اریک ریز

اریک ریز دانش آموخته دانشگاه ییل است و نوشتن در خصوص کارافرینی را از وبلاگ خود با نام Startup Lessons Learned شروع کرد و همین نقطه، نقطه شروع شهرت و اعتبار وی شد. او در سال ۲۰۱۱ حرف ها و ایده های مطرح شده در وبلاگش را در قالب کتاب نوپای ناب یا لین استارتاپ منتشر کرد. کار او در کتاب استارت آپ ناب یا کسب و کار نوپای ناب را می توان یک نقشه راه کاربردی برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای نوپا دانست.امروزه این کتاب به دلیل فقر در زمینه کتاب های کاربردی کارافرینی، به صورت گسترده ای مورد توجه و استفاده و استناد قرار گرفته است.

اریک ریز صاحب چندین استارتاپ از جمله آی.ام.وی.یو ( IMVU ) است. او شبکه اجتماعی IMVU را در سال ۲۰۰۴ با بهره گیری از طراحی سه بعدی آواتار و حضور سه بعدی انسان در قالب واقعیت مجازی راه اندازی کرد که با اقبال و موفقیت زیادی رو به رو نشد. این شبکه اجتماعی تنها ۳ میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد. در حال حاضر  او ۳۹ سال دارد و در سان فرانسیسکو به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می کند و به عنوان مشاور شرکت ها در زمینه استراتژی کسب و کارهای جدید و استارتاپ ها و وی.سی ( Venture Capital ) شناخته می شود.

خروج از نسخه موبایل