نماد سایت سید علی احمدی

از نو شروع کن!

از نو شروع کنید

۱ – کسب و کارتان را از نو شروع کنید

بیاید با خود فکر کنید که اگر کسب و کار و یا زندگی مشترک تان را از اول شروع می کردید الان چه کار می کردید؟ چه تفاوت هایی داشت؟ دقیقا همین طوری کار و زندگی می کردید؟ یا تلاش می کردین برای تعییر روند این موضوعات؟ بیایید به این موضوع فکر کنیم که همان طور که هر سال با شروع سال جدید همه ی ما سعی می کنیم تغییراتی در لباس های خودمان یا وسایل خانه و یا در ظاهر خودمان دهیم. مثلا آن ها را عوض کنیم و یا نوسازی کنیم. حالا به این موضوع فکر کنید که چرا کسب و کارمان را و یا حتی زندگی مشترکمان را نوسازی نکنیم؟ چرا به فکر ایجاد تغییراتی در این مسائل نباشیم؟

قطعا شما هم در حیطه کاری خود نظرات سازنده بسیار زیادی به دوستان خود داده اید و به هردلیلی بیشتر این نکات برای کسب و کار و زندگی خودمان در یک گوشه از ذهنتان خاک میخورد. الان وقت گردگیری این ایده هاست. چه برنامه هایی داشته اید که به دست فراموشی سپرده شده اند؟ وقت آن است که همه ی این برنامه ها را از کنج ذهنمان بیرون بکشیم و از آن ها استفاده کنیم.

این موضوع یکی از اصلی ترین وظایف من در قرادادهای مشاوره ام است که ذهن افراد را گردگیری کنم و محوریت این کتاب کسب و کار شما است! همیشه در ایده هایی که برای بهبود کسب و کارها می دهم ایده ای هست که دقیقا یا شبیه به آن در ذهن مدیر سیستم از قبل بوده باشد. حتما شما هم به فاصله دانستن و توانستن پی برده اید. تفاوت بعد از عقد قرارداد مشاوره با قبل از آن، اجرایی شدن این ایده ها و تبدیل شدن آن ها به توانستن است. اگر این فاصله را درک کرده اید پس می توان گفت که اهمیت این موضوع را به طور کامل درک کرده اید. چرا که اگر نسبت به این موضوع آگاهی کامل نداشته باشید قطعا در اکثر مراحل زندگیتان با شکست و یا کندی روند کار مواجه خواهید شد.

گردگیری کسب و کار :

  1.  خب اول از چیدمان وسائل دفترتان شروع کنیم. آیا هرچیزی در جای خودش است؟ آیا نمی توانید آرایش مناسب تری برای سرویس دهی بهتر انتخاب کنید؟ یا راحت تر به کارمندان خود نظارت کنید؟ و یا اینکه کاری کنید که مراجعه کنندگان لذت هرچه بیشتر را در آن محیط کسب کنند، و احساس خوبی را داشته باشند؟
  2.  آیا فعالیت ها و فرایندهایی که الان در محل کار شما برحسب عادت انجام می‌شوند نمی توانند شکل بهتری بگیرند؟ چرا از این روش ها استفاده می کنید؟ گزینه های بهتری برای به پایان رساندن این موارد ندارید
  3. اگر از اول شروع کنید با همین کارمندان کار می کردید؟ تامین کنندگان تان چه تفاوتی می‌کردند؟ با کدام مشتریان بیشتر کار می کردید و با کدام یک اصلا همکاری را ادامه نمی دادید؟

همین الان بهترین فرصت است که با تجارب این چند سال یا چند ماه شما از نو شروع کنید. قبل از اینکه سراغ نکته بعدی بروید گردگیری ذهن را تا جایی که می توانید کامل کنید و به تمام گزینه های بهتری که در دسترس تان دارید فکر کنید.

مطالعه کنید :  خودشناسی به روش PIAV

اگر به گزینه های کمی رسیدید نگران نباشید در نکات بعدی با مرور برخی اصول به گردگیری هرچه بهتر و بیشتر کسب و کارتان کمک خواهم کرد.

فرصت های کاری را شناسایی کنید

این روش قطعا روشی مفید با نتایج بسیار کاربردی خواهد بود. شما با شناسایی این فرصت ها قدم های خود را به سمت قطعی شدن پیشرفت در کسب و کار خود پیش می برید. با انجام این کار شما علاوهبر یادآوری بایگانی های ذهنی خود روش های جدید تر و مفید تری نیز برای پیشرفت کسب و کار خود پیدا خواهید کرد و جرقه های جدیدی در ذهن شما زده خواهد شد.

ایجاد یک تیم قوی و مستعد

اینکه شما رهبر قدرتمندی در بیزینس خود باشید به تنهایی پاسخگوی نیاز های کسب و کار شما نیست. شما باید تیمی مستعد، پرتلاش و خلاق داشته باشید که بتوانند از عهده کار ها برآیند و علاوه بر این موضوع توانایی ساخت ایده های جدید را داشته باشند و در اجرا سازی این ایده ها نیز قدرتمند باشند.

آزمایش ایده ها

اگر ایده جدیدی در سر دارید سعی کنید آن را به صورت آزمایشی تست کنید و ببینید که عملکرد این ایده به چه شکلی است و آیا نتیجه مثبتی خواهد داشت و می تواند به پیشرفت کسب و کارتان کمک کند یا خیر. به خاطر داشته باشید که تست ایده به شکل آزمایشی نقش مهمی در روند پیشرفت بیزینس شما دارد. چرا که اگر شما قبل از آزمایش ایه خود را عملی و نهایی کنید، چنانچه این ایده مفید و مثمر ثمر نباشد قطعا ضربه بزرگ و گاها جبران ناپذیری به شما خواهد زد.

اهداف خود را مشخص کنید!

روشن بودن اهداف همواره یکی از عوامل موفقیت در هر شرایط و موقعیتی می باشد. اغلب اوقات می شنویم که اهداف خود را به شکل مکتوب یادداشت نمایید و شاید گاها به نظر ما این موضوع خیلی روتین و تکراری و حتی بی تاثیر باشد. اما جالب است بدانید اهدافی که نوشته می شوند به نتیجه می رسند. و بیشتر اهدافی که نوشته نمی شوند و به درستی تفکیک نمی شوند به نتیجه درست نخواهند رسید. پساگر تا به اینجای بیزینس خود هدفی را یادداشت نکرده اید و اهداف خود را مشخص نساخه اید، وقت را هدر ندهید و همین حالا شروع به نوشتن اهداف خود کنید تا مسیر کسب و کاریتان به سمت پیشرفت هر چه بیشتر حرکت کند.

از بازاریابی اصولی و رشد فروش غافل نشوید!

هرچقدر هم که فروش شما خوب و نتیجه بخش بتشد فراموش نکنید که همواره می توان آن را بهتر کرد و فروش را بیشتر کرد. پس در وهله اول قدرت فروش و مهارت های شخصی خود را بالا ببرید و در قدم بعدی بر روی تیم فروش خود تمرکز کنید. اگر تیم بازاریابی قوی ندارید آن ها را تعویض کنید و اگر فکر میکنید آموزش می تواند بر روی آن ها اثر بخش باشد آن ها را به نحو احسنت آموزش دهید. حتی در راستای این آموزش در صورت نیاز از تیم های قوی استفاده کنید.

در نهایت می توان گفت پیشرفت و رشد در همه ی قسمت های زندگی به خصوص کسب و کار بسیار مهم است. این موضوع به خود شما بستگی دارد که بگذارید کسب و کارتان کهنه و قدیمی باشد و کارایی لازم را نداشته باشد و یا اینکه آن را ارتقا دهید و امروزی کنید. اگر بخواهم در یک مثال ساده برایتان توضیح دهم باید بگویم که آیا شما در دنیای امروزی با قدرت پیشرفت خودرو ها آیا حاضر هستید برای یک مسافرت طولانی از یک پیکان مدل ۵۷ استفاده کنید؟

خروج از نسخه موبایل