نماد سایت سید علی احمدی

تعریف موفقیت از دید موفق ترین انسان‌های جهان

تعریف موفقیت موفق

وقتی صحبت از انسانای موفق می‌شود تصویری که در ذهن ما نقش می‌بندد فردی است با حساب های بانکی پر از پول، پارکینگی پر از ماشین های آنچنانی و شرکت و یا کارخانه ای با چند صد پرسنل و امپراطوری هایی از این قبیل است. اما وقتی از همان انسان هایی که لقب موفق را به آنها می‌دهیم تعریف موفقیت را جویا می‌شویم، بسیاری از آنها هیچ اشاره ای به تصورات ما در موفقیت شان نمی‌کنند و حس موفقیت برای آنها ازین دارایی‌ها نشات نمی‌گیرد.

در پی همین کنجکاوی ها در این نوشته به دنبال تعریف موفقیت از زبان موثرترین و قدرتمندترین انسان های روی زمین رفته ام تا تعریف موفقیت را از زبان آنها بشنویم. از رئیس جمهور قدرتمندترین کشور دنیا گرفته تا مالک امپراطوری ویرجین! همراه من باشید تا تک تک آنها را بررسی کنیم.

ریچارد برانسون: موفقیت یعنی شاد زیستن

ریچارد برانسون با دارایی به ارزش ۵ میلیارد دلار یا به عبارتی ۷۵ هزار میلیارد تومان مالک مجموعه ویرجین ( Virgin ) است. مجموعه ویرجین ۴۰۰ شرکت به عنوان زیر مجموعه در سرتاسر دنیا دارد. نویسنده بسیار موفقی نیز در خصوص کسب و کار به حساب می‌آید.

از نظر ریچارد برانسون تعریف موفقیت با میزان شادی در زندگی ما در رابطه مستقیم است. در پستی که در لینکدین خود نوشته است، به قشنگی به تعریف موفقیت اشاره کرده است:

” بسیاری از مزدم میزان موفقیت خودشان را با میزان درآمد یا تعداد پرسنلی که در حال همکاری با آنها هستند می‌سنجند. به نظر من موفقیت واقعی باید با میزان شادی شما اندازه گیری شود. “

 

آریانا هافینگتون: در تعریف موفقیت پول و قدرت کافی نیستند

نویسنده آمریکایی، آریانا هافینگتون، بنیانگذار وب‌سایت و وبلاگ خبری هافینگتون پست است. او با فروش این مجموعه به شرکت آمریکن آنلاین (AOL) به قیمت ۳۱۵ میلیون دلار به یکی از ثروتمندان اینترنتی بدل شده است.

این خانم مولتی میلیاردر می‌گوید که ما تصور می‌کنیم موفقیت به دو مولفه قدرت و پول وابسته است. از نظر او این دو مولفه بدون حضور سومین مولفه کافی نیستند. به گفته او در مجله فوربز دقت کنید:

” ما برای چشیدن طعم زندگی ای که می‌خواهیم و لیاقتش را داریم به مولفه سوم موفقیت هم نیاز داریم. این مولفه پشتیبان دو مولفه دیگر یعنی پول و قدرت است و از چهار جز تشکیل شده است: ناب زیستی و چرخ زندگی، آزادی، بخشندگی و حیرت. همه اینها با هم به شما کمک می‌کنند که از سلامت روحی خود مراقبت کنید و طعم حقیقی موفقیت را بچشید. “

 مقاله مرتبط : چرخ زندگی در کجای مسیر موفقیت ایستاده ایم 

مارک کوبان : برای موفق بودن نیاز به پول ندارید

بیشتر شهرت مارک کوبان به عنوان یک سرمایه‌گذار برجسته مربوط به برنامه بسیار معروف و محبوب ” تنگ کوسه – Shark Tank ” است. پیشنهاد می‌کنم اگر علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی هستید تماشای این برنامه فوق‌العاده را از دست ندهید.

او در مصاحبه جالبی موفقیت را این چنین تعریف می‌کند:

” برای من تعریف موفقیت یعنی صبح با لبخندی بر صورت از خواب بیدار شدن، با علم به اینکه یک روز فوق‌العاده پیش رو دارم. من وقتی در آپارتمان سه تخته با شش نفر با بی‌پول و جیب خالی زندگی می‌کردم هم مثل الان که موفق هستم احساس شادمانی می‌کردم. “

 

وارن بافت بیشترین ارزش را در تعریف موفقیت متعلق به روابط می‌داند

وارن بافت، غول سرمایه‌داری بی بدیل دنیا که با ۷۵ میلیارد دلار سرمایه به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا در کنار بیل گیتس ایستاده است، تعریف موفقیت را فارق از پول و شهرت می‌داند.

او در سخنرانی که در بین سهام‌داران یکی از شرکت‌هایش انجام داد گفت:

“من موفقیت را با تعداد مردمی که عاشق من هستند، اندازه گیری می‌کنم.”

 

استفان کاوی موفقیت را یک موضوع بسیار عمیق شخصی می‌داند

فروش ۲۵ میلیون جلد از کتاب ” هفت عادت مردمان موثر ” که به نظر من یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در خصوص موفقیت فردی است، استفان کاوی را به یکی از موفق‌ترین نویسنده های تاریخ بدل کرده است.

کاوی موفقیت را با توجه به خود افراد دسته بندی می‌کند و می‌گوید:

” اگر به این نکته که دوست دارید پس از مرگ‌تان در مورد شما چه بگویند توجه کنید، تعریف موفقیت خودتان را پیدا خواهید کرد. “

 

 

توماس ادیسون: موفقیت در پیوستگی و استمرار است

ادیسون یک اسطوره در کار و تلاش است. او ۱۰۰۰ اختراع ثبت شده دارد. از همکاران او گزارش شده است که بر سر یکی از پروژه های خود ۶۰ ساعت بدون توقف مشغول فعالیت بوده است.

طبیعتا تعریف او از موفقیت جز این نخواهد بود که:

” موفقیت یعنی ۱% انگیزه و ۹۹% عرق ریختن “

“Success is 1% inspiration, 99% perspiration “

بیل گیتس بر این باور است که برای موفق بودن باید اثری ماندگار بر جامعه گذاشت

ثروتمندترین انسان روی زمین با دارایی به ارزش ۸۶ میلیارد دلار یا به عبارتی ۱۲۹۰ میلیارد تومان برای تعریف موفقیت اثر ارتباطات و اثرگذاری بر جامعه را پر رنگ می‌داند.

او برای تعریف موفقیت دقیقا از تعریف وارن بافت استفاده می‌کند و می‌گوید:

” وارن بافت همیشه می‌گوید که معیار اندازه‌گیری موفقیت، میزان شادی و عشقی نزدیکانتان به شماست. به نظر من ایجاد یک تغییر نیز حس بسیار دلنشینی دارد، مثل زمانی که چیزی اختراع می‌کنید یا بچه بزرگ می‌کنید یا وقتی به مردم نیازمند کمک می‌کنید. “

تعریف موفقیت اپرا وینفری : حس تکمیل شدن

شروع زندگی اپرا وینفری پر از چالش ها و سختی های فراوان بوده است. با وجود همه این سختی ها در کودکی، او با تلاش زیاد در دوران نوجوانی و تمرکز روی اجرای تلویزیونی زندگی خود را تغییر داد. از زمانی که در کمپانی بالتیمور موفق به گرفتن تاک‌شوی شخصی خود شد شکست های زیادی را تجربه کرد و روزهای بسیاری را در پایین‌ترین رده های رده بندی بود اما تسلیم نشد.

مدام فرمت شوی خود را تغییر داد تا تبدیل به نفر اول شوهای تلویزیونی در آمریکا شد. بعد از موفقیت چشمگیرش در تلویزیون یک مجله و یک شرکت تولیدی احداث کرد. یکی از دلایل عمده شهرت او بخاطر موسسات خیریه و فعالیت های بشر دوستانه اوست.

به گفته خودش معنی موفقیت برای اپرا وینفری شهرت و تبدیل شدن به ثروتمند ترین زن دنیا نیست. معنای موفقیت برای او در حس تکمیل شدن نهفته است. او می‌گوید:

” از خودت بپرس: چطور می‌توانم در زندگی خدمت بزرگتری انجام بدهم! با جواب دادن به این سوال حس کامل شدن را می‌چشی که اصلی ترین تعریف موفقیت برای من در زندگی است. “

 

کاپ بهترین تعریف از نظر من به تعریف وینستون چرچیل می‌رسد

بدون شک وینستون چرچیل یکی از مهمترین چهره‌‌های سیاسی کل جهان در قرن بیست است. وظیفه چرچیل حفظ انگلیس در شرایطی بود که کل دنیا در حال فروپاشی بود. او کشورش را در سیاه‌ترین روزهای تاریخ جهان به نحو احسن مدیریت کرد. به همین خاطر تاریخ لقب قهرمان به او داده است.

او قبل از رهبری کشورش به خاطر جهت‌گیری های سیاسی شکست های زیادی را تجربه کرد و در پایین ترین رده شغلی خدمت کرد و حتی از دفتر کارش بیرون انداخته شد اما هیچ‌وقت تسلیم نشد و پای عقاید خود ایستاد و به تلاش‌های خود ادامه داد. در واقع وینستون چرچیل در میان همان شکست ها شکل گرفت و تبدیل به یکی از رهبران بی مثال کل جهان شد و البته زیباترین تعریف موفقیت را در تمام تاریخ ارائه داد:

موفقیت یعتی از شکستی به شکست دیگر رفتن بدون از دست دادن انگیزه و شوق.

دوست، رفیق، همکلاسی، همسنگر! باید از یک جایی تصمیم بگیری و شروع کنی و موفقیت خود را رقم بزنی. این لحظه همان لحظه ای است که منتظرش بودی. همین الان تعریف خودت از موفقیت را بنویس و در تمام زندگی این تعریف را فریاد بزن و تمام تلاش و برنامه‌ریزی های خود را معطوف به رسیدن به موفقیت کن.

در قله، منتظر دیدار تو دوست عزیز هستم…

خروج از نسخه موبایل