نماد سایت سید علی احمدی

عیدی به سبک استادی تغییر : برنامه ریزی

اول برنامه ریزی بعد کار


۳ – ساعات کاری دقیقی داشته باشید

در سال جدید ساعات کاری دقیق تری داشته باشید. مثلا راس ساعت ۸ در محل کار خودتان حاضر شوید و راس ساعت ۵ از دفترتان خارج شوید. سعی کنید برنامه دقیقی برای ورود و خروج از محل کارتان داشته باشید.

لازم نیست هر روز یکسان باشد. شاید بعضی روزها بیشتر بمانید و کار کنید ولی این کار را طبق برنامه جلو ببرید، نه اتفاقی! مثلا من روزهایی که باید در محل کارم حاضر باشم ساعت ۸ در محل کارم هستم تا با همکارانم صبحانه بخوریم و ۸/۳۰ ساعت شروع کار ما است و بعضی روزها ساعت ۲ از دفتر خارج می شوم و بعضی روزها ساعت ۶٫

اشتباه قدیم من را تکرار نکنید! خیلی حواستان به ساعت خروج تان باشد که با برنامه عمل کنید. بسیاری از مدیران و صاحبین کسب و کار همچون گذشته من معمولا یک الی دو ساعت بیشتر می مانند که مثلا بیشتر کار کنند بدون آنکه هدف و برنامه ای داشته باشند، در نتیجه هیچ خروجی مفیدی از آن دو ساعت خارج نمی شود. به بازده کاری روزهایی که بیشتر می مانید دقت کنید.

بعضی از دوستان بدون اینکه متوجه این موضوع باشند، اعتیاد به کار دارند. بله درست متوجه شدید، به کار هم ممکن است اعتیاد پیدا کنید و صبح تا شب را مشغول کار باشید. کارها هیچ وقت تمامی ندارد و واقعا می توان برای صبح تا شب برنامه و کار پشت سر هم چید، اما قیمت و بهای این نوع برنامه ریزی بسیار گران است و ممکن است به قیمت کل زندگی تان تمام شود. ساعات کاری کنترل شده و معقولی داشته باشید و حواستان خیلی به این مسئله باشد.

۴ – برنامه سالانه تهیه کنید ولی به شرط اجرا…

مرور برنامه ها و اهداف و صورت جلسه های کسب و کارهایی که با آن ها شکست را تجربه کرده ام واقعا کلافه ام می کند. جلسات طولانی با برنامه های قشنگ روی کاغذ که همیشه روی کاغذ ماند و هیچ وقت اجرایی نشده اند! و یکی از اصلی ترین دلایل شکست آن کسب و کارمان شد. از شما خواهش می کنم اشتباه مارا تکرار نکنید.

بیشتر شرکت ها و سازمان ها بخاطر اوضاع بد اقتصادی، بدترین تصمیم ممکن را گرفته اند و آن هم تصمیم نگرفتن و دست روی دست گذاشتن است. شاید از خیلی های شان بپرسید ۳ماهی باشد که مشغول گرفتن تصمیم هستند و به قول خودشان دارند تحلیل می کنند که بهترین تصمیم را بگیرند ولی غافل ازینکه به خاطر تحلیل زیاد دچار فلج تصمیم گیری شده اند.

راه حل سریع و موثر برای اجرا

همین هفته یک کاغذ A0 یا وایت برد متری تهیه کنید و به چهار قسمت تقسیم کنید. ۴ ستون به عنوان ۴ فصل! با کاغذهای یادداشت یا همان استیکی نوت ها در چهار رنگ در هر ستون سه برگ بچسبانید و در بالای هر برگه نام ماه ها را بنویسید.

مهم ترین کارهای هرماه را در این برگه ها و برنامه های اجرایی تان را یادداشت کنید. نمایشگاهی که باید شرکت کنید! کمپین فروشی که باید برگزار کنید. در ماه هایی که به خاطر شرایط حاکم بر بازار کم کارتر هستید کارهایی که ضرورت کمتری دارند را بگنجانید.

تمام این کارها و برنامه ها باید با ذهنیت به پایان بردن سال در شرایط رویایی نوشته شده باشند. پس قبل از نوشتن برنامه ها دو سه ساعت با تمرکز خیلی زیاد برای ترسیم تصویر پایان سال کاری تان وقت بگذارید و ستاره قطبی کسب و کارتان را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن این ستاره قطبی تمام مسیر و برنامه ها را با مسیر حرکت به سمت این ستاره تطبیق دهید و برنامه های اضافی را حذف کنید.


خروج از نسخه موبایل