نماد سایت سید علی احمدی

عیدی به سبک استادی تغییر : تفریح کنید

تفریح کنید

 

“قسمت اول نکات ۲۰+۲۰ به سبک استادی تغییر – اصول کلی مطالعه نکته دوم : برنامه ریزی 

۵ – حتما تفریح کنید ولی با برنامه …

اول باید به شما یادآوری کنم که شما به عنوان یک انسان نیاز به تفریح و سرگرمی دارید. نکته بعدی سرمایه عاطفی و صمیمیت شما با پرسنل تان است که به عنوان یکی از سرمایه گذاری سازمانی معمولا از آن غفلت می شود و همین غفلت و سهل انکاری تبعات جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت. در برنامه یک ساله خود حتما برنامه های تفریحی مدونی برای کارکنان و پرسنل تان در نظر بگیرد و حتما خودتان با آن ها در این برنامه های تفریحی شرکت کنید.

لزوما نباید برای سفر کیش و ترکیه برنامه ریزی کنید. من و کارکنانم هر دو هفته یک بار باهم آخر هفته کافه می رویم. ساز می بریم و می زنیم و میخوانیم. در فصول خوش آب و هوا جمعه خانوادگی با هم پیک نیک می رویم. این مدل مناسب کسب و کار من است و شما نباید لزوما این کار را انجام دهید.

ترتیب دادن بازی کامپیوتری، کرایه سالن فوتسال یا زمین چمن، یک شب استخر سانس آزاد، رزرو زمان برای پینت بال و یا حتی رفتن به شهربازی گزینه های دیگری هستند. خشکی فضای کار را در این زمان ها بشکنید. اگر نگران از بین رفتن حریم ها هستید خیلی شفاف در این موضوع با کارمندان تان صحبت کنید و نکاتی که نیاز می دانید را یادآور شوید.

الویت اول با خانواده است

فراموش نکنید که تفریح با اعضای خانواده و زمان گذاری با آنها الویت بالاتری دارد. حتما در طول سال حداقل یک سفر تفریحی با اعضای خانواده تان بروید. در این سفر به هیچ عنوان کتاب با خود نبرید یا پروژه و پرونده های کاری! فقط با خانواده مشغول خوش گذرانی باشید و حساب عاطفی خود را با آن ها شارژ نگه دارید که سوخت تحمل سختی های کاری و نبودن ها و گاهی اوقات کم گذاشتن های شما به خاطر خستگی از کار از این حساب تامین می شود.

به عنوان آخرین نکته متذکر شوم که مبادا ازین ور بوم بیافتید. کار در جای خود و تفریح جای خود! تفریح را به عنوان جایزه به پایان رساندن پروژه های سخت شرکت به کارکنان تان بدهید. تجربه یک سفر تفریحی به عنوان جایزه فصلی فروش برای تمام پرسنل یکی از تجربه های بی نظیر من در انگیزش کارکنانم است.

۶ – حساب خودتان جداست

تمام این تفریحات جای خود ولی حساب خودتان جداست. در هفته حتما چند ساعتی را به شخص خودتان اختصاص دهید. نه به همراه خانواده یا صمیمی ترین دوست! به تنهایی برای خودتان.

پیشنهاد من جمعه صبح است. هفته خود را جمع بندی کنید. با خودتان حرف بزنید، شرایط تان را با چند سوال بررسی کنید:

با همین چهار سوال درس از هرهفته زندگی تان می گیرید و برنامه هفته آتی تان را مشخص می کنید. این یعنی لحظه ای ایستادن و مسیری که پشت سر گذاشته اید را بررسی کردن و

همین طور می توانید در این زمان کارهایی را انجام دهید که همیشه به خاطر نداشتن وقت عقب میاندازید. مثلا یک وعده غذایی خوب خودتان را مهمان کنید، کافه یا سینما بروید! این زمان گذاری ساده معجزه می کند. باعث افزایش عزت نفس شما می شود و انرژی احساسی شما را به شدت شارژ می کند تا در محل کار و خانه با انگیزه تر باشید.

 

 

خروج از نسخه موبایل