نماد سایت سید علی احمدی

مشاوره کسب و کار چیست

مشاوره کسب و کار در شرایط کنونی کشور ما خصوصا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط یعنی پناه بردن به راه حل هایی که وجود دارد ولی ما از آن ها بی خبریم و نه تنها دوام آوردن، بلکه کسب یک سود چشمگیر! چه بخواهیم و چه نخواهیم هیچ کس فرصت مطالعه در تمام حوزه ها را نداشته و ندارد و با توجه به سرعت رشد بسیار بالای حجم اطلاعات در دنیا، مشاوره کسب و کار بهترین گزینه است. اگر در گرفتن مشاوره در کسب و کارتان درست و هوشمندانه عمل کنید از حجم ارزش و پیشرفتی که در شرایط رخ خواهد داد شگفت زده خواهید شد. در این نوشته پرونده مشاوره کسب و کار را برای شما کاملا باز خواهم کرد و حوزه هایی که می توانید مشاوره بگیرید را به شما معرفی می کنم.

حوزه های مختلف مشاوره کسب و کار

اول سراغ حوزه هایی که می توانید روی کمک مشاور های کسب و کار و شرکت های مشاوره حساب کنید برویم.

۱٫ مدیریت و استراتژی

برخلاف باور اکثر کسب و کارهای عزیز، مدیریت و از آن مهم تر استراتژی علم است و باید آن را یاد گرفت. مشاوره کسب و کار در حوزه مدیریت و استراتژی یعنی شخص یا سازمانی با مطالعه و تجربه ای که در بازار و صنعت شما یا دیگر صنایع دارد، الگو و برنامه ای برای کسب و کار شما طرح ریزی کند، که سود و رشد بیزینس شما را چند برابر کند. حتما قرار نیست که برای کل مدیریت و استراتژی مشاوره بگیریم، می توانیم خیلی خاص و ویژه روی تحلیل بازار و رقبا، گسترش یا نظم دهی به سبد محصولی، تدوین استراتژی برای پیشرفت یا مقابله با رقبا و … به سراغ مشاور خاص آن حوزه برویم.

۲٫ تولید و فرآیندها

اگر به دنبال بهبود کیفیت و بهره وری خط تولید و یا خدمت رسانی مجموعه تان هستید، می توانید صاف سراغ متخصصین و مشاوران خبره این حوزه بروید و قرارداد مشاوره ببندید. با مشاوره می توانید هم خطوط و فرایندها را بهبود ببخشید و پربازده تر کنید و هم می توانید خط تولید جدید راه اندازی کنید. ممکن است یک پیشنهاد مشاور برای چینش یا تغییر الگو یک فرآیند باعث کمتر شدن و حتی به صفر رسیدن منابع تلف شده شما شود.

۳٫ آی تی

این حوزه یکی از حوزه هایی است که مشاوره در آن به تازگی معنا پیدا کرده است و دلیل آن سرعت سرسام آمور رشد تکنولوژی در دهه اخیر است. برای توسعه سیستم یا بهبود کیفیت و کارایی دیتابیس و بالا بردن ظرفیت سیستم می توانید از مشاوران حوزه آی تی کمک بگیرید.

۴٫ منابع انسانی

برای بالا بردن سطح رضایت پرسنل تان و آموزش و تربیت آن ها حضور یک شخص یا شرکت به عنوان مشاور مجموعه بسیار پربازده است. تدوین سیستم درآمدی مبتنی بر شرایط کسب و کار شما یکی از مواردی است که می توانید با خیال راحت به مشاور بسپارید. کانون های ارزیابی در حال حاضر وظیفه ارزیابی پرسنل و امتیازدهی به آن ها برعهده می گیرند.

۵٫ مالی

داشتن حسابدار لازم است و گرفتن مشاوره مالی بسیار پر سود! با کمک یک مشاور مباحث مالی می توانید سودآوری را در مجموعه تان بیشتر کنید و هزینه ها را کم کنید و سود حاصله از فعالیت را در جای درستی سرمایه گذاری کنید. یک مشاور مالی قوی نقاطی که می توانید به واسطه آن پول بیشتری ذخیره کنید را شناسایی خواهد کرد.

۶٫ بازاریابی

طراحی استراتژی فروش، تعریف یک بازار جدید، طراحی پلن وفادارسازی مشتریان و … از جمله وظایفی است که می توانید از یک مشاور بازاریابی انتظار داشته باشید. فکر نمی کنم نیازی به تشریح اینکه چقدر در سطح درآمد شما بالا می برد، باشد.

خروج از نسخه موبایل