نماد سایت سید علی احمدی

همه چیز در خصوص نوپای ناب ( The Lean Startup )

نوپای ناب

نوپای ناب ( The Lean Startup )

روش Lean Startup به شما می آموزد که چگونه  با حداکثر شتاب ممکن نحوه هدایت ، زمان چرخش و زمان استقامت و رشد شغلی یک استارت آپ را به راحتی در دست بگیریم. اصلی ترین دلیل مشهور شدن کتاب نوپای ناب ، کاربردی بودن آن در فضای کسب و کار و کارآفرینی است. اریک ریز نویسنده این کتاب با تاکید بر یادگیری و تجربه کردن بر پایه مفهوم ناب ، استارتاپ ناب را شکل داد، و روشی  امروزی و کاربردی برای کسب و کارها و به خصوص استارتاپ ها معرفی کرد. او یکی از کارآفرینان مقیم در مدرسه کسب و کار هاروارد، است، که روش ابداعی وی در سیستم کسب و کار توجه سایر کارآفرینان را به خود جلب کرد.

 

چرا کسب و کارهای نوپا شکست می خورند ؟

اریک ریز

از نظر اریک ریز مشکلات اساسی و اولیه کسب و کاررا می توان در طمع به داشتن یک طرح خوب، یک راهبرد تغییرناپذیر و یک تحقیق بازار جامع خلاصه کرد. به کار گرفتن این موارد برای کسب و کارهای نوپا جواب نمی دهد. چرا که مسیر پیش روی این کسب و کارها کاملا شفاف نیست، و با عدم قطعیت فراوانی رو به رو می باشد. استارتاپ ها هنوز به طور دقیق نمی دانند که مشتریانشان چه کسانی هستند و محصولشان شامل چه چیزهایی باید باشد. اگر این عدم قطعیت مداوم در سطح جهان رو به افزایش باشد ، پیش بینی آینده سخت تر و سخت تر می شود. روش های کهنه مدیریت دیگر کاربردی نمی باشد و به درد شرایط حاضر نمی خورند. کسب و کارهای نوپا برخی از فاکتور ها مانند یک تاریخچه ی عملیاتی بلند و پایدار و یک محیط نسبتا با ثبات را ندارند، همین موضوع باعث عدم تمرکز بر روی برنامه ریزی ها و پیش بینی ها که از مسائل اصلی برای ثبات یک مجموعه می باشند، خواهد شد.

دومین مساله که اریک ریز در نوپای ناب اشاره می کند این است که برخی از کارآفرینان پس از مشاهده عدم توفیق مدیریت سنتی در حل مشکل، دستان خود را به نشانه تسلیم بالا می گیرند. دیدن این که کسب و کارهای نوپا موفق می شوند و جهان را تغییر می دهند بسیار هیجان آور است. اشتیاق، انرژی و چشم اندازی که افراد صرف این کسب و کارهای نو می کنند منابع بسیار گران بهایی هستند و نباید تلف شوند. ما می توانیم و باید بهتر کار کنیم. کتاب نوپای ناب چگونگی این کار را توضیح می دهد.

راهکار ها

عدم قطعیت را برطرف کنید

کمبود یک روند مدیریت متناسب باعث شده است که بسیاری از شرکت های نوپا یا همانطور که اصطلاح آنها است

“یک نهاد انسانی طراحی شده برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید در شرایط عدم اطمینان شدید” ، تمام مراحل را کنار بگذارند. آنها رویکرد “فقط این کار را بکنند” انجام می دهند که از انواع مدیریت جلوگیری می کند. اما این تنها گزینه نیست. با استفاده از رویکرد Lean Startup ، شرکت ها می توانند با تهیه ابزارهایی برای آزمایش دائمی دید ، هرج و مرج ایجاد کنند. ناب صرفاً صرف هزینه کمتری نیست. ناب فقط شکست سریع نیست ، ارزان است. این در مورد قرار دادن یک فرآیند ، یک روش در اطراف توسعه یک محصول است.

روش Lean startup

دقیق تر کار نکنید

روش Lean Startup این فرض را دارد که هر استارتاپ یک آزمایش بزرگ است که سعی در پاسخ به یک سوال دارد. سوال این نیست که “آیا می توان این محصول را ساخت؟” در عوض ، سوالات این است که “آیا این محصول باید ساخته شود؟” و “آیا می توانیم پیرامون این مجموعه از محصولات و خدمات یک تجارت پایدار ایجاد کنیم؟” این آزمایش چیزی فراتر از تحقیق نظری است. این اولین محصول است. اگر موفقیت آمیز باشد ، به مدیر این امکان را می دهد که کار خود را آغاز کند: پذیرش اولیه ، افزودن کارمندان به هر آزمایش یا تکرار بعدی ، و در نهایت شروع به ساخت یک محصول. تا زمانی که آن محصول برای توزیع گسترده آماده شود ، در حال حاضر مشتری مستقر خواهد داشت. این مشکلات واقعی را برطرف کرده و مشخصات دقیق آنچه را که باید ساخته شود ارائه می دهد.

توسعه یک MVP

یکی از مولفه های اصلی روش Lean Startup حلقه بازخورد ساخت-اندازه گیری-یادگیری است. اولین قدم کشف مسئله ای است که باید حل شود و سپس تولید حداقل محصول مناسب (MVP) برای شروع روند یادگیری در اسرع وقت. هنگامی که MVP تاسیس شد ، یک شرکت نوپا می تواند در تنظیم موتور کار کند. این شامل اندازه گیری و یادگیری است و باید شامل معیارهای عملیاتی باشد که می تواند س causeال علت و معلولی را نشان دهد.

این شرکت تازه تاسیس همچنین از یک روش توسعه تحقیقاتی به نام “پنج چرا” استفاده می کند که سkingالات ساده ای را برای مطالعه و حل مشکلات موجود در این راه ارائه می دهد. وقتی این فرآیند اندازه گیری و یادگیری به درستی انجام شود ، مشخص خواهد شد که یک شرکت یا محرک های مدل تجاری را به حرکت در می آورد یا خیر. در غیر این صورت ، این نشانه آن است که زمان محوری یا اصلاح یک ساختار ساختاری است تا یک فرضیه اساسی جدید درباره محصول ، استراتژی و موتور رشد آزمایش شود.

اعتبار یادگیری

پیشرفت در تولید با تولید کالاهای با کیفیت بالا اندازه گیری می شود. واحد پیشرفت Startups Lean معتبر یادگیری است – روشی دقیق برای نشان دادن پیشرفت زمانی که فرد در خاک عدم اطمینان شدید قرار دارد. هنگامی که کارآفرینان از یادگیری معتبر پذیرفتند ، روند توسعه می تواند به طور قابل توجهی کوچک شود. هنگامی که شما تمرکز خود را بر روی ساختن چیزی مناسب برای ساخت مشتری متمرکز می کنید – چیزی که مشتریان می خواهند و هزینه آن را پرداخت خواهند کرد – لازم نیست ماه ها در انتظار راه اندازی بتا محصول باشید تا جهت تغییر شرکت را تغییر دهید. در عوض ، کارآفرینان می توانند برنامه های خود را به صورت تدریجی ، اینچ به اینچ ، دقیقه به دقیقه تنظیم کنند.

کارآفرینان همه جا هستند!

برای حضور در استارت آپ لازم نیست در گاراژ کار کنید.

آیا کار آفرینی مدیریت است؟

استارتاپ یک نهاد است ، نه فقط یک محصول ، بنابراین به مدیریت نیاز دارد ، نوع جدیدی از مدیریت که به طور خاص متناسب با زمینه آن باشد.

 

یادگیری معتبر

استارتاپ ها برای ایجاد چیزهای مختلف ، درآمدزایی یا خدمات رسانی به مشتریان وجود ندارند. آنها برای یادگیری نحوه ایجاد یک تجارت پایدار وجود دارند. با انجام آزمایشاتی که به ما امکان می دهد هر یک از عناصر بینایی خود را امتحان کنیم ، این یادگیری می تواند از نظر علمی تأیید شود.

 

حسابداری نوآوری

برای بهبود نتایج کارآفرینی و پاسخگویی کارآفرینان ، باید روی موارد خسته کننده تمرکز کنیم: نحوه اندازه گیری پیشرفت ، نحوه تنظیم نقاط عطف ، اولویت بندی کار. این امر به نوع جدیدی از حسابداری ، خاص استارتاپ ها نیاز دارد.

 

ساخت-اندازه گیری-یادگیری

فعالیت اساسی یک استارتاپ تبدیل ایده ها به محصولات ، اندازه گیری نحوه پاسخگویی مشتریان و سپس یادگیری انحراف یا استقامت است. تمام فرایندهای موفقیت آمیز راه اندازی باید برای تسریع این حلقه بازخورد باشد.

 

ساختار کتاب ” نوپای ناب “

پنج اصل نوپای ناب ، که کل سه بخش ” چشم انداز ” ، ” هدایت ” و ” شتاب ” کتاب را در بر می گیرد عبارت اند از:

۱. Entrepreneurs are everywhere – کارآفرین ها همه جا هستند.

\n2. Entrepreneurship is management – کارآفرینی مدیریت است.

 

خروج از نسخه موبایل