/* Styling for Tablets */@media only screen and ( max-width: 800px ) and ( min-width:481px ) {}/* Styling for phones */@media only screen and ( max-width: 480px ) {}/*Option to add custom CSS */dir="rtl" lang="fa-IR"> دانلود کتاب و فایل صوتی رایگان توسعه فردی - سید علی احمدی : مشاور کسب و کار
نماد سایت سید علی احمدی

دانلود کتاب و فایل صوتی رایگان توسعه فردی

بهبود و توسعه فردی

درود بر شما که به دنبال تغییر و توسعه مهارت های خود هستید و برای من باعث افتخار است که این مقاله من مخاطب هدفمند و اهل مطالعه ای چون شما دارد. واقعیت این است که زندگی به سادگی گذشته نیست. پدران و مادران ما با چند مهارت ساده زندگی خوبی را سپری می کردند ولی اگر من و شما حداقل چند ده مهارت را به صورت حرفه ای در خود پرورش ندهیم، حذف می شویم. فرقی هم نمی کند در خصوص محیط کار صحبت کنیم یا در محیط خانه!

پدر یا مادر و یا حتی همسر بودن به سادگی گذشته نیست. کارمند و یا کارگر بودن هم همین طور. در این نوشته پیش از هرچیز به سراغ تعریف توسعه فردی می رویم. بعد از آن در خصوص برنامه ریزی برای توسعه فردی صحبت خواهیم کرد و در نهایت چند راهکار ساده در خصوص بهبود و توسعه مهارت های فردی خدمت شما خواهم داد و در نهایت می توانید فایل های توسعه فردی بی نهایت ارزشمند را کاملا رایگان دانلود کنید.

تعریف توسعه فردی

بحث رشد و توسعه‌ی فردی برای امروز و دیروز نیست و قدمتی طولانی دارد. اصطلاح دقیق مهارت های فردی و در کنار آن بهبود و توسعه مهارت های فردی در دهه های اخیر مورد توجه و سرمایه گذاری قرار گرفته است و شاید بتوانیم دیل کارنگی را پدر و بنیان گذار توسعه فردی بنامیم. چون با فعالیت های او در قرن بیستم بود که توسعه فردی شکل سازمان یافته ای چیزی شبیه به تعریف این روزها تبدیل شد. جالب این‌جاست که توسعه‌ی فردی به معنای امروزی، از همان ابتدا با مفهوم مطالعه، رویداد، کارگاه و شرکت در سمینارهای آموزشی گره خوده است و شما اگر قصد توسعه مهارت های خود را دارید ناگزیر با یکی از این ها رو به رو خواهید شد.

مهارت فردی و مهارت سازمانی

تا همین چند وقت پیش در محیط های کسب و کار خیلی صحبت بر سر مفاهیمی از قبیل مهارت های فردی و مهارت های سازمانی زیاد بود و سازمان ها در تلاش پرورش مهارت های سازمانی پرسنل خود بودند که با ظهور استارتاپ ها و انقلابی که در دنیای کسب و کار ایجاد کردند، عملا مرز بین این مهارت ها برداشته شد و مفهوم توسعه فردی بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفت و تمام کارآفرینان و اهالی دنیای کسب و کار به دنبال رشد مهارت های خود هستند. در مفهوم توسعه فردی سازمانی بودن یا فردی بودن مهارت مهم نیست، شما به عنوان یک صاحب کسب و کار و یا هرشخصی که به دنبال پشرفت و تغییر است بسته به محیط و جایگاه و شخصیتی که دارید باید به فکر پرورش یک سری مهارت باشید که به نام سبد مهارتی شناخته می شود.

بررسی تعریف ویکی پدیا هم خالی از لطف نیست و بعد از آن بی معطلی به سراغ سبد مهارتی برویم. ویکی پدیا توسعه فردی را این چنین تعریف می کند :

«توسعه‌ فردی فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهد که آگاهی و هویت را بهبود می‌بخشند، استعدادها و پتانسیل‌ها را پرورش می‌دهند، سرمایه‌ی انسانی می‌سازند، زمینه‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای وکاری را فراهم می‌کنند، کیفیت زندگی را بالا می‌برند و به یافتن و تحقق رویاها و آرزوها کمک می‌کنند.»

سبد مهارتی

همان‌طور که احتمالا تا این‌جای کار حدس زده‌اید، توسعه‌ی فردی فقط مباحثی مثل پیدا کردن انگیزه و گذاشتن هدف و کنار گذاشتن تنبلی و ساختن اراده و… را شامل نمی‌شود. در دنیای پیچیده و پویای امروز هیچ کس نمی تواند با داشتن صرفا یک یا دو مهارت گذران زندگی کند. درصورتی که در گذشته صرفا داشتن مهارت چوپانی یا کشاورزی برای یک عمر زندگی کافیث بود. این تعریف نشان می‌دهد که همه‌ی ما برای ساختن یک زندگی بهتر و تبدیل شدن به نسخه‌ای بهتر از خودمان، از تلاش برای توسعه‌ی فردی ناگزیریم. در واقع، هر اتفاقی که باعث ایجاد تغییر در شما در جهت بهبود شود، یک نوع توسعه‌ی فردی در شما ایجاد کرده است.

برنامه ریزی برای رشد شخصیتی و ساختن سبد مهارتی

تمام ورزشکاران حرفه ای جهان در حال تمرین و آماده سازی مداوم هستند. هیچ عضله ای در بدن وجود ندارد که با یک بار تمرین به اوج توانایی خود برسد و آمادگی خود را حفظ کند. تمام مهارت های بهبود فردی به مانند عضله های شخصیتی ما هستند که بدون تمرین مداوم قدرت و آمادگی خود را از دست می دهند. به همین دلیل یادگیری و برنامه ریزی برای یادگیری باید قسمت جداناپذیر زندگی مدرن من و شما باشد.

نداشتن برنامه قطعا باعث سردرگمی و دلزدگی از ادامه مسیر می شود و مراثب باشید به روز من نیوفتید که روزی با داشتن ۴ دفتر هدفگذاری کلا بیخیال ادامه مسیر شدم. برای جلوگیری از این اتفاق ۲ انتخاب داریم: ۱- استخدام مربی زندگی و کسب و کار ۲- استفاده از نقشه راه رشد

مربی یا کوچ زندگی و کسب و کار

در ماراتون زندگی نکته بسیار مهم نحوه تربیت و رشد این مهارت های زندگانی و کسب و کار است. متاسفانه ما در ورزش به راحتی جایگاه مربی را قبول می کنیم و از او کمک می گیریم ولی در زندگی و کسب و کار کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که به سراغ مربی برود غافل ازینکه بیزینس کوچینگ یا مربی گری در کسب و کار، امروز یک رشته دانشگاهی است.

داشتن مربی انتخاب و ادامه مسیر را برای شما بسیار ساده می کند و یک سرمایه گذاری بی نظیر است. اگر به دنبال کوچ حرفه ای کسب و کار یا زندگی هستید با شماره ۰۹۹۱۵۴۱۲۴۹۱ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

نقشه راه رشد مهارت های فردی

اگر قصد استخدام مربی برای رشد کسب و کار و شخصیت خودتان را ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک نقشه راه است که از سردرگمی رهایی پیدا کنید. اگر مهارت های شخصیتی را در چهار گروه مغز و بیان و قلب و جیب دسته بندی کنیم، نقشه راه پیشنهادی من:

دوره رایگان ۴۰۰ دقیقه ای آموزش توسعه فردی

دوره رایگان استادی تغییر در قالب مسئولیت اجتماعی ما و با هدف کمک به کسب و کارها و مردم برای عبور از این بحران غم انگیز و تلخ تالیف و ضبط شده است که از ۱۲ جلسه تشکیل شده که در این جلسات: آموزش انضباط شخصی و مدیریت زمان، آموزش افزایش هوش مالی، آموزش انتقادپذیری و آداب معاشرت حرفه ای و اتیکت، شخصیت شناسی به روش PIAV و سرفصل های دیگری که دقیقا با الگوی نقشه راهی که تقدیم شد، طراحی شده و این مباحث در دوره علم موفقیت دانشگاه میشیگان آمریکا تدریس می شوند را در اختیار شما قرار دهیم.

دانلود فایل های صوتی، تصویری و pdf رایگان توسعه فردی

خب می رسیم به اصل داستان و هدف اصلی شما از مطالعه این مقاله از سایت ما! با پرکردن فرم پایین صفحه بلافاصله به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید تمام فایل های توسعه فردی زیر را به رایگان دانلود کنید.

امیدوارم از این محتوا در راستای توسعه فردی و افزایش مهارت های شخصیتی خود نهایت لذت و استفاده را ببرید و فید بک دیدن، شنیدن و خواندن خود را با ما در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل