نماد سایت سید علی احمدی

اش موریا ( Ash Maurya ) : خالق بوم ناب یا لین کنوس

اش موریا خالق بوم ناب

اش موریا ( Ash Maurya ) یک نمونه تمام عیار از یک طرفدار پروپاقرص مکتب نوپای ناب ( Lean Startup ) است. بیش از ده سال است که کارآفرینی می کند و در این مسیر پیگیر شدید استیو بلنک ( Steve Blank ) و سبک توسعه مشتری ( Customer Development ) و اریک ریز ( Eric Ries ) و نوپای ناب اش بوده ولی همچنان به دنبال پیدا کردن راه های بهتر و سریع تری حتی از نوپای ناب بوده و هست. نتیجه این سماجت و پیگیری در یادگیری ختم به خلق بوم ناب یا لین کنوس ( Lean Canvas ) شد که به شدت طرفداران کارآفرینی به سبک ناب را به خود جلب کرد و مورد استقبال قرار گرفت و خیلی زود و به صورت همه گیر مورد استفاده قرار گرفت!

کتاب اجرای ناب ( Running Lean ):

او لین کنوس را در کتاب اجرای ناب ( Running Lean ) خود معرفی کرد و در همین چند سال اخیر به واسطه نشر بی چشم داشت، اطلاعاتی که در مسیر کارآفرینی به دست آورده است در وبلاگش و کتاب بسیار موفق و کاربردی اجرای ناب شهرت فراوانی به دست آورده است. به طوری که در مطرح ترین دانشگاه ها و موسسات کارآفرینی جهان اعم از هاروارد و MIT و … سخنرانی کرده و کارگاه گذاشته است و در بزرگترین شتاب‌دهنده های جهان به عنوان مربی و منتور استارتاپ مشغول فعالیت است.

اش موریا صاحب استارتاپ Spark59 در شهر آستین تگزاس آمریکاست و در کنار اداره این استارتاپ مشغول سخنرانی و آموزش یافته هایش در سراسر دنیاست.

لینک مرتبط : بوم ناب ابزاری سریع ولی نه جایگزینی کامل 

کارخانه مشتری ( The Customer Factory )

این عنوان کتاب بعدی اوست که در این کتاب سعی در دادن آدرس دقیقی به ما کارآفرینان برای رسیدن به محصولات موفق با رویکرد تجربه عملی در استارتاپ ها دارد. یکی از اصلی ترین نکته هایی که من از اش موریا یاد گرفتم عملگرایی و میل به تجربه گفته هایش است. حدودا هیچ حرفی از او نمی شنوید که در فضای کارآفرینی عملی نکرده باشد. اگر کتاب اجرای ناب را مطالعه کنید خواهید دید که تمام مسیر را با مثال ها و تجربیاتی که در راه انداری استارتاپ های مختلف به دست آورده برای شما روشن خواهد کرد.

وبلاگ اش موریا

پیشنهاد می کنم اگر اهل مطالعه متون انگلیسی هستید حتما سری به بلاگ او بزنید و از مقاله های ناب شان نهایت استفاده را ببرید!

https://blog.leanstack.com

 

خروج از نسخه موبایل