نماد سایت سید علی احمدی

فرمول نوشتن هدف

فرمول نوشتن هدف

برای تجربه یک زندگی عالی به هدف گذاری و مهم تر از آن هدف مداری در زندگی نیاز دارید. یعنی باید اهداف مکتوب و روشنی برای ماه ها و سال های بعدتان داشته باشید. اما اگر به فرمول نوشتن اهداف دقت نکنید به اندازه ای که باید نتیجه بخش نخواهد بود. نوشتن هدف از سه اصل تبعیت می کند:

  1. زمان حال
  2. مثبت اندیشی
  3. شخصی سازی

در ادامه این سه اصل را برای شما توضیح خواهم داد.

فرمول نوشتن اهداف

۱ . زمان حال

همیشه باید اهداف به زمان حال نوشته شوند. انگار یک سال گذشته و شما در حال تکمیل آن هدف هستید. به جای اینکه بنویسید ۱۰ میلیون تومان در ماه را به دست خواهم آورد، بگویید ظرف دوازده ماه آینده ۱۲۰ میلیون تومان به دست می آورم.

۲ . مثبت اندیشی

اهداف تان را با لحن مثبت بنویسید، نه منفی. مثلا به جای اینکه بگویید : سیگار را ترک میکنم ، بنویسید : من در فلان تاریخ پاک هستم یا هر لحن دیگری که برای شما حس مثبتی ایجاد می کند.

۳ . شخصی سازی

دو راه برای نوشتن اهداف وجود دارد. اول خطاب به ” تو ” اهداف تان را بنویسید.

” تو شهریورماه به وزن ۸۵ کیلوگرم میرسی! “

در حالت دوم از کلمه من استفاده کنید. حالت دوم معمولا نتیجه بخش تر است.

” من شهریورماه به وزن ۸۵ کیلوگرم میرسم. “

هرچه عبارت های هدف دار شما با واژه من شروع شوند، کوتاه تر ، دقیق تر  و قدرتمند تر می شوند. وقتی اهداف با من ترکیب می شوند در سطح ضمیر ناخودآکاه شما وارد می شوند و من برتر شما، آن ها را وارد زندگی بیست و چهار ساعته شما می کند.

وقتی فهرستی ده تایی از اهداف تان در زمان حال با لحن مثبت و شخصی سازی شده نوشتید، اصلی ترین قدم شما در رسیدن به این اهداف تصویر سازی ذهنی است که در مقاله دیگری مفصلا به این موضوع خواهم پرداخت.

خروج از نسخه موبایل