نماد سایت سید علی احمدی

قانون ۵ ثانیه – مل رابینز

قانون 5 ثانیه مل رابینز

قانون ۵ ثانیه دقیقا چی هست ؟

قانون ۵ ثانیه خیلی ساده است. یک ابزار فراشناختی که در پشت آن سالها تحقیق وجود دارد. که سرعت و وقت تلف کردن را تغییر می دهد. فراشناختی کلمه ای است برگرفته از اینکه شما از تکنیکی ذهنی برای رسیدن به اهداف بزرگتان استفاده می کنید.

چطور از این قانون استفاده کنیم ؟

هر زمانی که شما مایل به انجام کاری یا رسیدن به هدفی هستید، یا زمانی که برای انجام کاری که می دانید باید انجام شود، تامل می کنید، شروع به شمارش معکوس از عدد ۵ کنید. این شمارش باعث می شود که شما روی هدف تان تمرکز کنید و هگونه نگرانی را از شما دور میکند. همین که به عدد ۱ رسیدید، شروع کنید به انجام کاری که در ذهن دارید. بگذارید برای تان بهتر توضیح دهم.

هر زمانی که کاری باید انجام شود و شما برای انجام آن تردید و ترس داشتید از ۵ تا ۱ بشمارید و رمانی که به ۱ رسیدید به پا خیزید و شروع کنید.

ادامه دادن و حرکت کردن همان کارهایی است که باید انجام دهید. زمانی که خودتان را مجاب به انجام می کنید، زمانی که یک شک ساده شما را باز می دارد، می توانید باعث یک تغییر خاص شوید.

این شمارش معکوس باعث تغییراتی مهمی میشود از قبیل :

باعث می شود که شما فقط روی هدف تمرکز کنید،

باعث می شود نگرانی را از خود دور کنید،

شما را به سمت عمل کردن سوق می دهد،

باعث می شود که شما نگرانی و وسواس فکری را از خود دور کنید.

آیا می شود از ۱ تا ۵ شمرد ؟

خیر. اگر از ۱ به بالا بشمارید، تمام نمی شود و به دنبال ۵ عدد ۶ است. اما اگرمعکوس بشمارید بعد از ۱ دیگر جایی برای در رفتن وجود ندارد و اولین گام را بر می دارید.

چرا اسم این قانون ۵ ثانیه است ؟

از خانم مل رابینز خیلی این سوال پرسیده شده است. این اسم را به این خاطر گذاشته شده که خانم مل رابینز اولین باری که از این الگو استفاده کرده، از موشکی که ناسا آزمایش می کرده است ایده گرفته و تصمیم گرفته مثل موشک از رختخواب بیرون بپرد.

او از ۵ تا ۱ استفاده کرد چون احساس می کرد وقت کافی را به او می دهد. او یاد گرفت ازین قانون در مکان های دیگری می تواند استفاده کند. مثلا :

خوردن غذا در راه پله حین خارج شدن از منزل

زدن ضربه نهایی قبل از اتمام وقت

برخواستن از رختخواب وقتی هنوز دلتان خواب می خواهد

جلوگیری از وسوسه خوردن غذای چرب و چیلی سر میز شام

خواندن کتاب وقتی کنسول بازی جلوی چشم تان روشن است

مل رابینز می گوید اگر می دانستم که این قانون با این سرعت در دنیا می پیچذ و جهان شمول می شود، اسم خلاقانه تری برای آن انتخاب می کردم.

از اسم این قانون که بگذریم مهم ترین قسمت آن، حرکت فیزیکی شماست. مغز شما براساس قانون لختی آن حرکت را دنبال می کند و نتیجه به پایان رساندن کاری است که در تلاش برای انجام آن بودید.

شعار این قانون خیلی شبیه به شعار تبلیغاتی برند ورزشی نایک است :

Just Do It

این شعار به معنی فقط انجام بده است.

خروج از نسخه موبایل