نماد سایت سید علی احمدی

چطور استخدام شویم

چرا استخدام نمی شویم

آیا از تغییرات شرایط استخدام در جامعه کنونی آگاهی دارید؟  آیا می دانید که لزوما داشتن مدرک خوب و یا حتی تحصیلات در بهترین دانشگاه ها، دیگر در اولویت های شروط استخدام نیست؟ در این مقاله به طور کامل برای شما توضیح خواهم داد که چگونه در مراحل استخدام به بهترین شکل ممکن عمل کنید، و اینکه چطوررضایت یک مدیر یا صاحب کسب و کار را جلب کنید، و بتوانید مورد توجه او باشید.  

چرا استخدام نیست؟

این روزها اکثریت مردم بر این باورند که تقاضای نیرو برای استخدام بسیار پایین است؛ یا اینکه سمت های مناسبی برای ااستخدام نیست، و حتی برخی بر این فکر می کنند که شرکت ها و ادارات نیرو نیاز ندارند. می توانم به شما بگویم که این موضوع صرفا دیدگاه غیر واقعی از نظر من و شماست. اتفاقا جالب است بدانید؛ جایگاه شغلی خیلی بیشتر از قبل شده که کمتر نشده است ولی چون همان طور که عرض کردم دیگر مدرک خوب از دانشگاه خوب شرط قبول شدن در جلسه مصاحبه نیست، این جایگاه ها از چشم من و شما پنهان مانده است، زیرا که الگو استخدام تغییر کرده است.

تا چند وقت پیش زحمت و تلاش اصلی ما تا لحظه قبولی در دانشگاه بود. اما امروز تعداد دانش آموخته دانشگاه ها در رشته های مختلف آن قدر زیاد و بی کیفیت شده که هیچ کارآفرین یا صاحب کسب و کاری زحمت مراجعه به این عزیزان را به خود نمی دهد و این من و شماییم که باید به فکر باشم.  

موسسه من‌پاور که یکی از قدرتمند ترین موسسات در حوزه کاریابی می باشد تحقیقی در حوزه روش های استخدام منتشر کرد که برای کل جهان بسیار شکه کننده بود. بر اساس این تا تحقیق معلوم شد که بیش از نیمی از آگهی با معرفی ( همان بند پ خودمان ) پر می شود در حالی که ۸۰ الی ۹۰ درصد متقضیان کار در آگهی ها به دنبال جایگاه شغلی مدنظرشان می گردند.

searching

چرا استخدام نمی شوم

با خواندن پاراگراف بالا باید متوجه جواب این سوال شده باشید. اگر استخدام نمی شوم یکی از اصلی ترین دلایل این است که ارتباط درست و خوبی نساخته ام. بله ارتباط را باید ساخت و داشتن بند پ و پارتی ای که همیشه از آن نالیده ایم امروز یک مهارت است با عنوان شبکه سازی که باید وقت بگذارید و مطالعه کنید و خوب خوب یاد بگیرید.

اما دلایل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که در این نوشته برای شما توضیح خواهم داد.

تنها راز اصلی استخدام

تمام تلاش و من شما در جلسه مصاحبه تحت تاثیر قرار دادن شخص مصاحبه کننده است که احتمالا در کسب و کارهای کوچک و متوسط خود کارفرماست. تحت تاثیر قرار دادن این فرد چگونه ممکن است؟ اگر به این فکر کنید که یک شخص چطور ممکن است خود شما را تخت تاثیر قرار دهد پیدا کردن جواب ساده تر می شود.

جواب این سوال فقط یک عبارت است که تمام جواب های دیگری ما زیر مجموعه آن قرار می گیرد : ” فراتر از حد انتظار بودن

هر شخصی یا مکانی فراتر از حد انتظار ما باشد به شدت ما را تحت تاثیر قرار می دهد. همین موضوع باعث می شود که در بیشتر جاها در این خصوص صحبت کنیم و خیلی بعید است که این موقعیت فراموش مان شود.

حالا سوال مهم تر این است که آیا فراتر از حد انتظار عمل می کنید؟ اصلا به انتظارات طرف مقابل مان چه در زندگی و چه در کسب و کار فکر می کنیم که بتوانیم فراتر از حد انتظار عمل کنیم؟ در این مقاله به چند موزد اشاره می کنیم ولی شما را به خدا به جواب این سوال فکر کنید که نه تنها راز استخدام که راز متحول کردن زندگی شماست.

تحقیق قبل از مراجعه به سازمان

 

برای جلسه مصاحبه چه بخوانیم

برای جلسه مصاحبه چه بپوشیم

مطالعه مقاله ای که برای صاحبین کسب و کار با عنوان ” چطور استخدام کنیم ” نوشتم، هم می تواند به شما دید خوبی از جلسه مصاحبه بدهد.

خروج از نسخه موبایل