نماد سایت سید علی احمدی

۱۰ ویژگی شخصیتی کارآفرینان

ویژگی کارآفرینان

باید به این نکته مهم توجه کرد که کارآفرینان ، شخصیت های منحصر بفردی نیستند که بتوان از قبل پیش بینی کرد که چه کسی کارآفرین می شود و چه کسی نمی شود. در واقع ویژگی های کارآفرینان بسیار متنوع است. هرکس بدون در نظر گرفتن سن، سابقه، جنسیت، رنگ پوست و ملیت و دیگر مشخصه ها می تواند یک کارآفرین شود و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد. کارآفرینی یک راز نیست، یک انضباط عملی است. کارآفرینی یک موهبت ژنتیکی نیست، بلکه مهارتی است که اغلب مردم می توانند بیاموزند. لزومی ندارد که شما یک شخص اسطوره ای باشید، کافیست فقط با تمام وجود بخواهید و این ویژگی ها را تقویت کنید که در شخصیت همه کارآفرینان دیده می شوند!

۱- مسئولیت پذیری :

کارآفرینان در قبال مسیری که آغاز کرده اند، احساس مسئولیت شخصی دارند. شزایط اقتصادی بد، قوانین سخت گیرانه، مالیات زیاد و نبود نیروی انسانی خوب، هیچ کدام مانع پیشروی کارافرین نمی شود. آن ها ترجیح می دهند کنترل منابع شان را در دست خودشان داشته باشند و در مصرف منابع بسیار سخت گیرانه عمل می کنند. هر کارآفرین موفق باید منابع را جهت دستیابی به اهداف مشخص، استفاده کنند.

 مقاله مرتبط: کارآفرین کیست؟ کارآفرینی چیست؟ 

۲- ریسک پذیری متعادل :

بر عکس باور عموم، کارآفرینان اهل ریسک پرخطر نیستند. اما ریسک حساب شده می کنند. نتایج فعالیت های آنها ممکن است در بلند مدت مشخص شود و یا اهداف آنها ممکن است در نگاه دیگران غیرممکن به نظر بیاید اما کارآفرینان، موقعیت ها را از یک دیدگاه متفاوت می بینند و باور دارند که اهداف آن ها واقع بینانه و دست یافتنی است.

آن ها معمولا نقاط را در محدوده ای که دانش آن ها قابل بهره برداری است، فرصت یابی می کنند. پیش زمینه و تجربیات، هر یک احتمال موفقیت آن ها را افزایش می دهد. یک نویسنده می گوید:

” کار کارآفرین ، برنامه ریزی و محاسبه ریسک بر پایه دانش بازار می باشد. دستیابی به منافع برای اهداف از پیش تعیین شده، از شروط لازم برای موفقیت است. به عبارت دیگر، کارآفرینان موفق ، هیچ گاه بی مهابا خطر نمی کنند. “

۳- ایمان به موفقیت

کارآفرینان به موفقیت خود ایمان دارند. آن ها نسبت به موفقیت خود، خوش بین هستند و خوش بینی آنها مسری است. هرشخصی که همراه آن ها شود، این خوشبینی به آن ها سرایت خواهد کرد.

طبق گزارشی که توسط یکی از مراکز ملی آمریکا در مورد کسب و کارهای نوپا انجام شده است، صاحبان کسب و کار ، به موفقیت شرکت شان، از ۱ تا ۱۰، به طور متوسط نمره ۷/۳ داده اند.

این سطح بالا از خوش بینی می تواند نشان دهد که چرا برخی از موفق ترین کارآفرینان ، قبل از موفقیت نهایی، غالبا بیش از یک بار شکست خورده اند.

۴- سطح انرژی بالا در کارآفرینان

کارآفرینان دارای انرژی بیشتری نسبت به افراد معمولی هستند. این انرژی، می تواند یک عامل حیاتی باشد که سبب تلاش شگفت انگیزی از سوی کارآفرین برای راه اندازی کسب و کار مستقل خودمی شود. ساعات طولانی کار و تلاش خستگی ناپذیر، برای ان ها یک قانون است.

اگز به اندازه یک کارمند معمولی تلاش کنید و انتظار رسیدن به موفقیت های مالی و اقتصادی بزرگی داشته باشید، احتمالا موفقیت زیادی نصیب شما نشود.

۵- آینده نگری

کارآفرینان یک احساس و تعریف درست از جستجوی فرصت ها دارند. آن ها پیش رو را نگاه می کنند و کمتر نگران آن چه دیروز انجام داده اند و آن چه فردا باید انجام دهند هستند. آن ها مایل به بازگشت به گذشته و خوشحالی به سبب موفقیت های قدیم شان نیستند. کارآفرینان واقعی به آینده تمرکز می کنند. بت کروس می گوید:

” از آن جایی که شما یک شرکت را رشد و توسعه می دهید، اهداف شما متعالی تر خواهد شد و تمایل به توسعه بیشتر پیدا می کنید. کارآفرینان ، جایی که بیشتر مردم فقط مشکلات و غیر ممکن ها را می بینند، پتانسیل ها را می بینند و سرانجام، افکارشان تبدیل به موفقیت های بزرگ برای آن ها می شود. در حالی که مدیران درباره منابع در دسترس نگران هستند، کارآفرینان ، علاقه مند به کشف و سرمایه گذاری در فرصت ها هستند. “

۶- مهارت در ساماندهی

کارآفرینان می دانند که چطور افراد را در جهت انجام فعالیت ها کنار هم قرار دهند. ترکیب اثربخش افراد و مشاغل ، کارافرینان را قادر می سازد که چشم اندازشان را به واقعیت تبدیل کنند. بدون شک جزو جدا نشدنی شخصیت هرکارافرین مهارت مدیریت کردن و رهبری است.

 مقاله مرتبط: ده اشتباه مهلک در کسب و کار های کوچک و کارآفرینی 

۷- توجه به ارزش و آثار ماتاخر موفقیت بیش از پول

یکی از تصورات غلط درباره کارآفرینان این است که آن ها تنها برای دستیابی به پول کار می کنند. اما به نظر می رسد که نیاز به موفقیت ، انگیزش و ایجاد ارزش اولیه کارآفرینان است و پول تنها، یک سمبل از دستیابی به موفقیت است. یک محقق کسب و کار می گوید:

” آن چه کارآفرینان را بر می انگیزد و آن ها را به سوی پیچیدگی بیشتر و عمیق تر سوق می دهد، محرکی بیش از پول است. “

۸- تعهد بالا

کارآفرینی، کاری دشوار است و راه اندازی موفق یک کسب و کار، نیازمند تعهد بالا از سوی کارآفرین است. موسسان یک کسب و کار، غالبا خودشان را در کارشان کاملا غرق می کنند. اغلب کارآفرینان بایستی بتوانند بر موانع بی شماری غلبه کنند که این امر، نیازمند تعهد بالاست.

۹- تحمل ابهام

کارافرینان دارای تحمل بسیاری نسبت به ابهامات ناشی از تغییر شرایط و محیط هستند. این توانایی برای کنترل عدم قطعیت های محیطی حیاتی است. چرا که موسسان یک استارتاپ به طور پیوسته تصمیماتی می گیرند که در آن ها، از اطلاعات جدید و بعضا متناقض که از منابع متنوع و ناآشنا به دست آمده اند، استفاده می کنند.

۱۰- انعطاف پذیری

یکی از ویژگی های کارآفرینان حقیقی ، توانایی آن ها در سازگاری و تطابق با نیازهای متغیر مشتریان و کسب و کارشان است. با توجه به سرعت بسیار بالا تغییرات در جامعه و شرایط اقتصادی اگر انعطاف پذیری لازم را نداشته باشیم، خیلی زود از گردونه رقابت عقب خواهیم ماند.

این ۱۰ ویژگی را در شخصیت تمام کارآفرینان می توان یافت و در زندگی و مسیر رشدشان به وضوح نقش این مهارت ها را می توان دید. امیدوارم شما هم در مسیر پر پیچ و خم کارآفرینی با یادگیری این ویژگی ها و نهادینه کردن این ها در شخصیت تان به موفقیت های بسیار بزرگ و مثال زدنی برسید.

پیشنهاد برای مظالعه بیشتر:

 

 

خروج از نسخه موبایل