نماد سایت سید علی احمدی

هدف گذاری دیوانه وار با روش DUMB – صد در صد تضمینی

عمر هدفگذاری SMART سرآمده و حالا زمان هدف گذاری حرفه ای با روش دیوانه ها DUMB است. قول میدهم حتی شبیه به این مدل هدفگذاری را نشنیده اید و با یادگیری و به کار گرفتن آن شگفت زده خواهید شد. با این متد هدف گذاشتن، دستاوردهای چندجانبه ای خواهد داشت: هم درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد، هم شخصیت شما رشد می کند و به توسعه فردی می رسید و به انسان بهتری تبدیل می شوید. هدف های شما در مدل DUMB بسیار چالشی هستند و بی نهایت رضایت در انتظار هرشخصی است که این مدل را یاد بگیرد و در زندگی و کسب و کار به کار بگیرد.

چرا باید هدف گذاری کنیم

قدر و اهمیت هدفگذاری برای شخص شما که تصمیم گرفته اید در مورد انتخاب هدف به صورت حرفه ای مطالعه کنید، مشخص است. صرفا جهت دل قرصی شما عرض کنم که تحقیقات در سراسر جهان اهمیت هدفگذاری در زندگی را بیش از پیش تایید می کنند. شما با انتخاب هدف های مختلف در زندگی هم تاب آوزی و صبر تحمل خود را افزایش می دهید، هم طول عمر بیشتری خواهید داشت، هم در تصمیم گیری ها آگاهانه عمل می کنید و مهم تر از همه از زندگی بیشتر لذت خواهید برد و دچار روزمرگی نمی شوید. پس تبریک حسابی به شما! برویم به سراغ مدل های حرفه ای هدفگذاری…

چرا با مدل اسمارت هدف گذاری نکنیم

در گوشه کنار ایران هرجایی صحبت از هدف و هدفگذاری همه به سراغ مدل اسمارت SMART یا هوشمندانه می روند، غافل ازینکه این مدل از مهندسی و مدیریت وارد زندگی ما شده است. خب ایراد این اتفاق در چیست؟ هدفگذاری با مدل اسمارت بسیار منطقی است، غافل ازینکه ما انسان ها به هیچ عنوان موجودات منطقی ای نیستیم. بهتر بگویم ما احساساتی هستیم که بعدا منطق به روی آن سوار شده و در مدل SMART احساسات ما درگیر نمی شود و همین موضوع این روش هدفگذاری را ناکارآمد می کند. توضیحات دقیق تر این موضوع را در جلسه صفرم هوش هیجانی می توانید رایگان ببینید.

چرا مدل DUMB

دقیقا بر خلاف مدل هدف گذاری اسمارت، در روش هدف گذاری DUMB مهم ترین موضوعی که روی آن سرمایه گذاری می کنیم، احساسات است. دقیقا به همین دلیل هدف های شما از نظر مردم دیوانگی به حساب می آیند. اما به شما تضمین می کنم که هم احتمال رسیدن شما به اهدافتان با این روش بالاتر است و هم آن چنانی رشدی در انتظار شماست که باور نخواهید کرد.

اجزای روش هدف گذاری دیوانه وار – DUMB

DUMB یک کلمه انگلیسی و به معنای این کلمه دیوانه است و از ۴ جز تشکیل شده است: Dream Driven یا رویاپردازانه، Uplifting یا رشد دهنده، Method Friendly یا قابل برنامه ریزی و متد سازی و Behavior Triggered یا متکی به رفتار. در ادامه هر ۴ قسمت را جداگانه برای شما توضیح میدهم.

 

مثال های هدف گذاری با روش دیوانه ها

خروج از نسخه موبایل